W listopadzie, częściowo stacjonarnie, a częściowo zdalnie uczniowie z klas VI a i VII a zrealizowali II moduł Międzynarodowego projektu edukacyjnego Emocja – WYOBRAŹNIA. Tym razem dużo rozmawialiśmy o wyobraźni i jej znaczeniu w codziennym życiu. Staraliśmy się znaleźć odpowiedzi na następujące pytania: Co to jest wyobraźnia? Co to znaczy, że ktoś ma wyobraźnię? Jakie cechy ma człowiek z wyobraźnią? Jak można rozwijać – ćwiczyć wyobraźnię? Uczniowie z zaciekawieniem wysłuchali opowiadania „Żółty balonik” i wymyślali jego inne zakończenie. Projektowali baloniki marzeń według własnych pomysłów, tak jak podpowiadała im wyobraźnia. Pracę umilała nam piosenka „Moja fantazja”. Ze wszystkich prac zrobiliśmy wystawę na szkolnym korytarzu. Odkodowaliśmy kartę „Kodowanie z wyobraźnią”. Wspólnie zaprojektowaliśmy DRZEWO MARZEŃ. Na listkach w jesiennych barwach zapisaliśmy swoje marzenia, a następnie umieściliśmy je na szkolnej gazetce. Wykonaliśmy także plakaty wyobraźni. Oglądaliśmy świat przez różowe okulary, a potem nasze obrazy przenieśliśmy na kartkę papieru. Uczniowie wyobrażali sobie, co może być w zamkniętym pudełku, a także stworzyli chmurę wyrazów związanych ze słowem WYOBRAŹNIA. Krok po kroku rozbudzaliśmy swoją wyobraźnię i fantazję. Moduł o wyobraźni bardzo nam się podobał. To była super zabawa. Czekamy na kolejne zadania.
Opracowanie: Jolanta Radzymińska, Sylwia Szczepkowska